Rujan i listopad u knjižnici
Autor: Dijana Pleadin, 22. 10. 2024. 18:19
Učenici 1. razreda su tijekom rujna sudjelovali u čitaonicama i radionicama u knjižnici. Upoznali su knjižničarku te kroz priču o soviću Hugu saznali što sve kriju knjižnice, pa tako i njihova školska knjižnica. Naučili su samostalno pronaći knjige te ih posuditi. Slušali su neobičnu priču „Miš“, razgovarali o kućnim ljubimcima i brizi za njih te izradili svojeg neobičnog mišića koristeći se geometrijskim likovima. Slušajući „Priču o prometnim znakovima“ podsjetili su se kako se ponašati u prometu te na što ih upozoravaju znakovi koje vide na putu do škole.
Učenici 1.r. Matične i Područne škole Glogovac uključili su se u natječaj Bibliobusa „Moj Bibliobus-moja knjižnica“. Razgovarali smo o ovoj neobičnoj knjižnici na kotačima, a učenici su pokazali svoje likovne vještine i prikazali kako oni doživljavaju Bibliobus i što sve u njemu mogu pronaći. Učenici 1.r. Područne škole su i posjetili novi Bibliobus, razgledali knjige i prostor, a knjižničarka im je pripremila priču o „Čaroliji knjižnice“ kroz koju su se učenici prisjetili zašto je važno čitati knjige, ali ih i čuvati.
Za učenike 4.r. organiziran je posjet Bibliobusu tijekom kojeg su se okušali u igrokazu „Tužna slikovnica“, vidjeli kako izgledaju knjige koje se nemarnim ponašanjem unište te su i sami naučili popravljati oštećene knjige.
Učenici 5. razreda prisjetili su se osnovnih pojmova vezanih uz knjižnicu te saznali koje sve zbirke krije školska knjižnica. Sat je poslužio i za upoznavanje s knjižnicom i knjižničnom građom svih učenika, a ponajviše novih učenika i učenika koji su došli iz Područne škole Glogovac. Petaši su saznali kako se samostalno snalaziti u knjižnici, saznali su što je signatura te što znače oznake M, D, O, N i I na poleđini knjige. Naučeno su primijenili na pronalasku potrebnih lektira, a novim znanjima će im daljnje snalaženje knjižnicom nadalje biti olakšano.
[više]Kazališna predstava "Oprosti"
Autor: Dijana Pleadin, 17. 10. 2024. 16:27
Učenici 7. i 8. razreda danas su posjetili kazalište u Koprivnici te gledali kazališnu predstavu „Oprosti“ koja govori o vršnjačkom nasilju.
Može li se vršnjačko nasilje spriječiti? Zašto osoba koja vrši nasilje zapravo to radi? Je li nasilje postalo oblik komunikacije prihvatljiv današnjim mladima. Sve su to pitanja kojima se bavila ova predstava i koja je nastojala doprijeti do učenika i osvijestiti im moguće posljedice naših ponašanja.
Dijana Pleadin, knjižničarka
[više]DETEKTIVSKI SAT LEKTIRE U 4. RAZRED
Autor: Dijana Pleadin, 18. 4. 2024. 14:44
U petak 12.4.2024. četvrtaši su prva dva sata proveli u detektivskoj potrazi. Povod je bilo književno djelo Emil i detektivi, a sate su proveli u knjižnici. Učenici su se okušali u traženju tragova, a svaki novi trag ih je vodio bliže rješenju. Prateći tragove, učenici su sudjelovali u uzbudljivim dogodovštinama glavnih junaka, otkrivali osobitosti književnih likova, povezivali informacije koje su saznali čitajući roman, kao pravi novinari pisali vijest o krađi novaca i hrabrim detektivima, na trenutak postali pisci i smišljali drugačiji završetak romana, bili književni kritičari i iznosili svoja mišljenja o knjizi. Pritom su morali pokazati razumijevanje pročitanog, ali i upotrijebiti maštu i kreativnost kako bi točno i kvalitetno riješili zadatke. Vrijeme je proletjelo, a uskoro se družimo i u novim pustolovinama u knjižnici.
[više]
Poštarska bajka
Autor: Dijana Pleadin, 26. 3. 2024. 19:58
Učenici 2. razreda proveli su danas blok sat lektire u knjižnici, a sati su bili posvećeni Poštarskoj bajci Karela Čapeka. Tražeći sakrivene tragove po knjižnici učenici su u grupama rješavali zadatke te se na taj način upoznavali s likovima i događajima iz književnog djela. Svaki uspješno riješen zadatak učenike je vodio do sljedećeg, a osim brzine važnija je bila točnost u rješavanju zadataka.
Kroz zadatke su učenici opisivali poslove poštara, prepoznavali likove po njihovim osobinama, upoznavali nestašne patuljke, određivali tijek radnje, otkrivali poučne poruke odgonetavajući tajni kod, uočavali stvarne i nestvarne elemente bajke, vježbali pravopis te ispravljali greške u pismu koje je Francek poslao Marici. Izradili su omotnicu i napisali pismo dragoj osobi pazeći da pismo ima sve potrebne elemente. Dva sata su brzo prošla, a ovakav pristup lektirnom djelo učenicima se jako svidio.
[više]
Poticanje čitanja kroz čitaonice
Autor: Dijana Pleadin, 21. 3. 2024. 12:48
Tijekom veljače i ožujka prvašići su proveli nekoliko nastavnih sati u knjižnici. Od samih početaka školovanja važno im je što više približili knjigu i čitanje kao aktivnost u kojoj mogu uživati, koja ih može odvesti u druge svjetove, koja potiče maštu i kreativnost te koja im omogućuje da što bolje savladaju samu vještinu čitanja.
Čitajući knjigu Kako sanjaju stvari učenici su uplovili u svijet mašte jednog dječaka, ali i sami smišljali neobične priče o predmetima oko njih.
Krenuli su i u pustolovinu s Vukom koji nije volio čitati, ali je na svom neobičnom putovanju upoznao brojne likove iz knjiga te doživio mnoge pustolovine. Tijekom čitaonice učenici su i sami pokazali svoje vještine čitanja, prepričavali najdraže priče te iz knjižnice izašli s novim slikovnicama.
[više]
Učenici 2. i 4.r. PŠ Glogovac u sklopu projekta Naša mala knjižnica snimili film
Autor: Dijana Pleadin, 7. 3. 2024. 15:29
Učenici 2. i 4.r. PŠ Glogovac ove su se školske godine uključili u projekt poticanja čitanja „Naša mala knjižnica“ koji provode razrednica Biserka Vlah i knjižničarka Dijana Pleadin. U sklopu projekta učenici čitaju 6 knjiga, a tijekom i nakon čitanja učenici sudjeluju u aktivnostima iz Kreativne knjižice.
Nakon pročitane knjige „Slamka, Šlapica i Ćelavi Pero“ odlučili smo se prijaviti na nagradni natječaj te snimiti film i prikazati svoju verziju priče. Tijekom snimanja filma učenici su odabrali svoju ulogu te su neki bili glumci, a neki scenografi, snimatelji i pomagači, a snimanje je proteklo u zabavi i smijehu.
U nastavku pogledajte što smo mi to snimili. Vjerujemo da ćete uživati.
Dijana Pleadin, knjižničarka
[više]Pero, Ljuban i Draga posjetili knjižnicu
Autor: Dijana Pleadin, 30. 1. 2024. 14:42
U četvrtak, 25.1.2024. sat lektire proveli smo uz čaj, kekse i kviz, a povod je bilo književno djelo Mate Lovraka, Vlak u snijegu. Snijeg nam se već otopio, ali smo se zato prisjetili dogodovština vesele družine koje je snijeg iznenadio i zarobio.
Nakon pročitane knjige te odgledanog filma, učenici 3. razreda zaokružili su obradu lektire kvizom u knjižnici. Podijeljeni u parove odgovarali su na pitanja te pokazali znanje o romanu, njegovom autoru, likovima i njihovim osobinama te događajima u kojima su sudjelovali zadrugari iz Jabukovca.
Učenici su ujedno učili i o važnosti prijateljstva te uvidjeli da dogovorom i trudom svakog člana grupe mogu uspješno riješiti postavljeni zadatak.
[više]Mjesec knjige je završio, ali ne i aktivnosti u knjižnici
Autor: Dijana Pleadin, 28. 11. 2023. 13:07
Krajem Mjeseca hrvatske knjige pokrenuli smo još jednu akciju prikupljanja dobrovoljnih priloga kako bismo obogatili knjižnični fond novim knjigama te zahvaljujemo učenicima i njihovim ukućanima bez kojih ova akcija ne bi bila uspješna.
Učenici 3.r. PŠ Glogovac proveli su blok sat s knjižničarkom kako bi obogatili svoja znanja i saznali kako nastaju knjige, tko si osobe zaslužne za njihov nastanak, što je potrebno da knjiga privuče čitatelja da ju uzme u ruke i pročita, a okušali su se i u samostalnom istraživanju pomoću enciklopedija koje kože biti dosta zahtjevno, ali i vrlo korisno u stjecanju novih te proširivanju postojećih znanja.
Prvašići Matične i Područne škole posjetili su Bibliobus – knjižnicu na kotačima te saznali po čemu je posebna. Knjižničarka Valentina im je pripremila čitaonicu te su poslušali priču Čarolija knjižnice i Orion i mrak te razgovarali o pročitanom.
[više]
Naša mala knjižnica – projekt poticanja čitanja
Autor: Dijana Pleadin, 23. 11. 2023. 14:39
U listopadu 2023. godine učenici 2. i 4. razreda PŠ Glogovac uključili su se u međunarodni projekt Naša mala knjižnica. Projekt s učenicima provode razrednica 2. i 4.r. Biserka Vlah te knjižničarka Dijana Pleadin.
Projekt je to kojim se kod učenika nastoji poticati čitanje iz užitka. Djeci se ovim projektom žele ponuditi kvalitetna književna djela koja tekstom, ilustracijama i popratnim elementima zaokupljaju pažnju te koja mogu biti poticaj za razgovor, promišljanje i aktivno djelovanje.
Kroz knjige učenici će se baviti raznim problematikama i životnim situacijama, upoznat će brojne zanimljive, jedinstvene i inspirativne likove: dječaka Kamila koji gleda rukama, vragolaste sestre Slamku i Šlapicu, stripovske junake Kapa i Bunda, ekipu H2O, djevojčicu koja voli pisati priče te dječaka Lea i njegovog prijatelja beskućnika.
Učenici su tijekom studenog čitali svoju 1. knjigu, Kamil koji gleda rukama te upoznali svijet onako kako ga vide slijepe osobe. Čitajući, učenici su saznali s kojim se teškoćama susreću slijepe osobe, kako se snalaze u svijetu oko sebe, kako izgledaju njihove svakodnevne aktivnosti te mogu li i oni sudjelovati u aktivnostima kao i svi drugi. Učenici su pročitano povezivali sa svakodnevnim životom, kroz kreativne zadatke „ušli“ su u svijet slijepih osoba, saznali što je Braillevo pismo, kojim se sve pomagalima služe slijepe osobe kao bi samostalno obavljale svakodnevne zadatke te vjerujemo da ih je Kamil potaknuo da uvide važnost prihvaćanja naših različitosti i posebnosti.
[više]U Mjesecu hrvatske knjige
Autor: Bruno Ritoša, 31. 10. 2023. 10:43
S 15.10. započeo je još jedan Mjesec hrvatske knjige tijekom kojega su se u našoj knjižnici započele provoditi razne aktivnosti.
Prvašići Matične škole posjetili su knjižnicu, a prvašiće 1.r. PŠ Glogovac je posjetila knjižničarka. Prilikom zajedničkog druženja učenici su se prisjetili svojih najdražih priča, otkrili imaju li kod kuće kutić za čitanje, saznali što sve mogu pronaći u knjižnici, kako posuditi knjige te što knjige vole i ne vole. Bila je ovo prilika da upoznaju radoznalog mišića koji je zalutao u knjižnicu te koji je učenicima ispričao svoje dogodovštine iz knjižnice. Učenicima se svidjela priča te ćemo i druge književne junake „dovoditi“ prvašićima kako bi uživali u njihovim pustolovinama te ih poticali da i oni zavole čitanje.
U 2. i 4. razredu blok sat je bio posvećen upoznavanju dječjih časopisa i samostalnom služenju priručnicima. Učenici su se upoznali s referentnom zbirkom knjižnice (rječnicima, enciklopedijama, pravopisima, atlasima,…). Saznali su za što nam svaka od ovih knjiga služi te kako se njome samostalno koristiti. Kroz raznolike zadatke vježbali su služiti se njima kako bi primijenili naučeno i samostalno istražili te prezentirali svoje radove.
Prelaskom u 5. razred, učenici su prešli na novi način pretraživanja knjižnične građe te su sat proveli u knjižnici. Naučili su kako se samostalno služiti knjižnicom te pronaći potrebne informacije iz različitih izvora znanja, a saznali su i što je signatura te kako nam ona olakšava snalaženje u knjižnici.
Učenici od 5. do 8. razreda nakratko su otputovali u Koprivnicu kako bi odgledali kazališnu predstavu „Tko nema u vugla, googla“ i „Kamenje“. Obje predstave progovaraju o temama važnim za djecu i mlade – tehnologiji i vršnjačkim odnosima te o posljedicama naših ponašanja i preuzimanju odgovornosti za vlastite postupke.
Dijana Pleadin, knjižničarka
[više]Sudjelovali smo u radionici "I ja mogu animirati"
Autor: Bruno Ritoša, 4. 5. 2023. 09:11
Dana 2.5.2023. učenici 7. i 8. razreda okušali su se u stvaranju flipbooka i cutout animacije sudjelujući u radionici koju je vodila gđa. Maša Udovičić iz Luma filma. Za radionicu smo odabrani u sklopu projekta Ministarstva znanosti i obrazovanja pod nazivom Ruksak (pun) kulture, a cilj je projekta približiti kulturu i umjetnost mladima. U trosatnoj radionici u knjižnici učenici su saznali sve o animaciji, pogledali su kratke animirane filmove kao bi teorijska znanja vidjeli na praktičnim primjerima te se i sami okušali u izradi animacije kombinirajući tradicionalne i digitalne alate. Druženje je proteklo u ugodnoj radnoj atmosferi te je rezultiralo novim znanjima i zanimljivim animacijama.
[više]ŠK.G. 2018./2019.
Posjet vrtićanaca knjižnici
Danas (17.5.2019.) su školsku knjižnicu posjetili mali predškolarci kako bi upoznali prostor koji će od jeseni postati njihovo novo mjesto za čitanje, igru i druženje. Sudjelovali su u čitaonici o krokodilu Marku kako bi mu pomogli da sebi pronađe savršeno mjesto za život, ali je na kraju uvidio da je njegova močvara njegov savršeni dom. Djeca su se kasnije zabavila uparivajući razne životinje s njihovim staništima te smo zajedno razgledali knjige, časopise i enciklopedije koje im knjižnica nudi.
Zahvaljujući učenicama Sari i Doris (6.b i 7.a razred) te portalu medijskapismenost.hr naša školska knjižnica postala je bogatija za petnaestak novih i zanimljivih knjiga.
Dani medijske pismenosti
Od 8. do 12.4.2019. obilježili smo Dane medijske pismenosti.
Što znači biti medijski pismen?
Znači:
- razumijete ulogu medija i način funkcioniranja medija u društvu
- promišljati o medijskim sadržajima i kritički ih ocijeniti
- sam stvoriti svoje medijske sadržaje.
Upravo s ciljem da učenici razvijaju navedeno, provodile su se razne aktivnosti. Učenici 4. razreda su kroz temu Internet – medij koji je najbrže došao do ljudi raspravljali o pozitivnim i negativnim stranama te načinima kako biti siguran u virtualnom svijetu. Šestaši su ušli u Čaroban svijet reklama te na raznim primjerima analizirali kako mediji utječu na stvaranje umjetnih potreba, uočavali pozitivne i negativne strane reklama, analizirati i kritički vrednovali medijske sadržaje, njihovu prikladnost, poruku koju šalju te pronalazili prikriveno oglašavanje u video i foto primjerima. Sedmaši su analizirali novinske članke, prepoznavali senzacionalizam kao tehniku kojom mediji privlače publiku, uočavali lažne vijesti i njihove karakteristike te njihov snažan utjecaj u stvaranju javnog mišljenja o nekoj temi.
Zahvaljujući portalu medijskapismenost.hr škola je dobila Slikovnicu o medijima – medijska pismenost za najmlađe te knjižicu za roditelji Djeca medija koje možete potražiti u školskoj knjižnici.
Kako potaknuti učenike na čitanje lektire?
Kako bi učenike potaknuli na čitanje knjige Ivana Kušana Koko u Parizu, učiteljica hrvatskog jezika i knjižničarka osmislile su motivacijski blok sat lektire koji je održan 20.3.2019.
Učenici su upoznali stvaralaštvo Ivana Kušana te glavne junake njegovih romana. Budući da se radnja romana Koko u Parizu odvija u Francuskoj, nizali su asocijacije te u školskoj knjižnici pronalazili skrivene predmete koji predstavljaju Francusku (razglednice, privjesci, magnet, francuske kape, knjige, časopisi i jastuci sa slikom Eiffelovog tornja). Učenici su pomoću Google Eartha šetali lokacijama iz romana te su odgledali kratak film o Parizu. Virtualno su ušetali u muzej Louvre u kojem se čuva najznačajnija slika Leonarda da Vincija, Mona Lisa. Uslijedio je rad u skupinama, a učenici su dobili zadatak napraviti umnu mapu i prezentirati rad svoje skupine na kraju sata. Izvor njihovog rada bili su popularno-znanstveni časopisi i knjige u kojima su istraživali o Francuskoj, gradu ljubavi – Parizu, muzeju Louvre – čuvaru vrijednog bogatstva te Leonardu da Vinciju.
Nadamo se da će sa zadovoljstvom pročitati ovo lektirno djelo, a možda ih je baš ovaj sat potaknuo da uživo posjete mjesta iz romana te da pročitaju i neke druge Kušanove romane u kojima je glavni lik dječak Koko.
Kazališna predstava „Dva ježa“
Danas (11.3.2019.) su učenici od 1. do 4. razreda sudjelovali na kazališnoj predstavi „Dva ježa“ koja prati dogodovštine Dobrice i Zloćka. Zloćko izgura iz kuće brata Dobricu, te on kreće na put na kojem susreće razne životinje. Pomaže ime u neprilikama koristeći svoju dobrotu i komadić ugljena koji je ponio sa sobom te stječe nove prijatelje. U predstavi su aktivno sudjelovali i sami učenici pritom učeći moralne vrijednosti kao što su briga i ljubav prema bližnjima, dobrota, plemenitost, oprost i požrtvovnost.
S Ljubanom, Perom i Dragom na čaju u knjižnici
Današnji sat lektire proveli smo zagrijavajući se uz čaj i kviz, iako nas je pravo zimsko vrijeme zaobišlo. Nakon pročitane knjige Vlak u snijegu te odgledanog filma, učenici 3. razreda zaokružili su obradu lektire kvizom u knjižnici. Podijeljeni u grupe odgovarali su na pitanja te pokazali zavidno znanje o romanu, njegovom autoru, likovima i njihovim osobinama te događajima u kojima su sudjelovali zadrugari iz Jabukovca. Učenici su ujedno učili i o važnosti prijateljstva te uvidjeli da dogovorom i trudom svakog člana grupe mogu uspješno riješiti postavljeni zadatak.
Listopad u knjižnici
Listopad u knjižnici započeo je čitaonicom. Učenici 1. razreda posjetili su školsku knjižnicu i Bibliobus, a učenici područne škole družili su se u kutku za čitanje. Kroz kratke priče učenici su naučili što se sve može pronaći i raditi u knjižnici, tko su knjižničari, kako posuditi knjige te kako se ponašati prema njima.
Učenici 3. razreda saznali su tko su važne osobe zaslužne za nastanak knjige te istraživali zanimljivosti u enciklopedijama. Četvrtaši su, koristeći se rječnikom i školskim pravopisom, otkrivali značenja nepoznatih riječi i vježbali pravopis. Osmaši su učili o povijesnom razvoju knjižnica, klasifikaciji knjižnične građe i signaturi te izrađivali bilješke pomoću Cornell metode.
Moja prva knjiga
Učenica 7. razreda, Lorena Došen, sudjelovala je 27.9.2018. na manifestaciji u Karlovcu u sklopu državnog natječaja Moja prva knjiga koji provodi Udruga za promicanje kulture čitanja Kalibra. Lorena je u prošloj školskoj godini sudjelovala u nagradnom natječaju, napisala i ilustrirala knjigu pod nazivom „U potrazi za rudnikom“ te za svoj rad osvojila poticajnu nagradu. Njena priča opisuje avanture dvoje prijatelja koji istražuju svoj kraj te pronalaze ostatke rudnika u Glogovcu u kojemu su nekada radili stanovnici toga mjesta.
Rujan u knjižnici
Rujan u knjižnici obilježili su satovi knjižnično-informacijske pismenosti. Prvašići su posjetili školsku knjižnicu i Bibliobus te se upoznali s prostorom i knjižničarkama, a učenici 2. razreda su proučavali dječje časopise te prezentirali zanimljivosti koje su u njima pronašli. Koristeći se rječnicima i pravopisima učenici 4. razreda bogatili su vokabular te provjeravali svoje znanje iz pravopisa. Šestaši su sat hrvatskog jezika proveli u knjižnici učeći o glagoljici, a pomoću pametne ploče i književnih naslova napisanih glagoljicom odgonetavali su tražene pojmove. Osmaši su sat likovne kulture proveli učeći o stripu kao 9. umjetnosti i njegovim karakteristikama te izrađivali vlastite stripove na temelju književnih i filmskih predložaka.
ŠK.G. 2017./2018.
Marko i vaza („Čarobna škrinjica priča“)
Koliko je iskrenost važna prvašići su danas (8.5.2018.) saznali kroz priču o nezgodi dječaka Marka koji je razbio bakinu najdražu vazu. Kada je shvatio da će zbog njegove laži stradati netko drugi odlučio je biti iskren i ipak priznati svoju krivicu. Učenici su navodili svoje osobine na koje su najviše ponosni, a malim kvizom pokazali razumijevanje odslušane priče.
Sara Bednaić osvojila prvo mjesto na nacionalnoj razini natjecanja u znanju i kreativnosti "Čitanjem do zvijezda"
U petak, 4.5.2018., u Srednjoj školi Čakovec održana je nacionalna razina natjecanja u znanju i kreativnosti „Čitanjem do zvijezda“. Učenica Sara Bednaić predstavila se plakatom koji je nastao na temelju 3 pročitane knjige (Kora od jabuke, Tajni dnevnik Adriana Molea i Gregov dnevnik) te koji je odraz Sarinog razumijevanja pročitanog i kreativnog prikaza istog na temu Zapisi iz škrinjice sjećanja.
Pred četveročlanim povjerenstvom Sara je uspješno prezentirala plakat povezujući ga s pročitanim knjigama te osvojila 1. mjesto. Bravo Sara!
Kutak za čitanje u PŠ Glogovac
Potaknuti željom da učenicima Područne škole Glogovac omogućimo svakodnevni doticaj s knjigama za slobodno čitanje stvorili smo mali kutak za čitanje. Zajedničkim trudom djelatnika škole i uz pomoć koprivničkog Bibliobusa kutak smo opremili časopisima, stripovima, slikovnicama i enciklopedijama za djecu, a građu ćemo redovito zamjenjivati kako bi učenicima stalno bili dostupni novi sadržaji. Kutak je postao mjesto gdje učenici rado provode slobodne vrijeme te će se u njemu odvijati aktivnosti poticanja čitanja, satovi informacijske pismenosti i druge aktivnosti s učenicima Područne škole.
Priča koja nije željela biti napisana ("Čarobna škrinjica priča")
Na današnjoj čitaonici (1.3.2018.) učenici prvog razreda slušali su Nenapisanu priču, priču o priči koja nije željela biti napisana. Saznali su da priče vode da ih napišu marljivi učenici, koji imaju dobre ideje i koji znaju pisati bez greške. Učenici su pomoću kocaka priče i na temelju slika smišljali svoje priče i tako razigrali svoju maštu.
Mali lektirni kviz
Učenici 3. razreda PŠ Glogovac sudjelovali su 1.3.2018. u kvizu te provjerili svoje znanje o romanu Vlak u snijegu. Prisjetili su se glavnih događaja iz romana, povezivali osobine s likovima, saznali tko se pere jednom godišnje, koliko iznosi članarina u zadruzi Ljubanovac te naučili značenje novih pojmova.
Sara Bednaić sudjelovat će na državnom natjecanju "Čitanjem do zvijezda"
Dana 22.2.2018. učenice 8. razreda Monika Horvat, Sara Bednaić i Ela Gašparić sudjelovale su na županijskom natjecanju u znanju i kreativnosti „Čitanjem do zvijezda“ u OŠ Grgura Karlovčana Đurđevac. Učenice su u testu znanju osvojile 4. mjesto, a Sara je predstavila i plakat vezan uz pročitane knjige.
Njen plakat na temu „Zapisi iz škrinjice sjećanja“ oduševio je sve prisutne te će se Sara s njime natjecati i na državnoj razini natjecanja.
Tijekom pauze učenici i mentori posjetili su Muzej grada Đurđevca, Interpretacijski centar Picokijade te izložbu Đurđevački sport kroz povijest.
Druženje s poštarom Kolbabom i poštarskim patuljcima (20.2.2018.)
Današnji sat lektire za učenike 2. razreda prošao je u druženju s poštarom Kolbabom iz Poštarske bajke. Upoznali su neobične poštarske patuljke te uočavali stvarne i nestvarne elemente bajke. Pričanjem priče po slikama određivali su tijek radnje te otkrivali poruke „sakrivene“ u njoj. Naučili su izrađivati kovertu origami tehnikom te dobili zadatak da i sami napišu pismo dragoj osobi pazeći da im se ne dogodi ista greška kao i Franceku. Pronašli su i ispravili sve greške u Francekovom pismu te tako vježbati pravopis.
Radionica izrade stripa (15.22.2018.)
Učenici 2.r. proveli su današnji sat hrvatskog jezika u knjižnici na radionici stripa. Učenici su se kroz lektiru Durica upoznali sa stripom te nakon uspoređivanja sa slikovnicama i slikopričama saznali njegova glavna obilježja. Samostalno su izradili svoje stripove te napravili izložbu svojih radova.
Fašnik u knjižnici
Dana 13.2.2018. na sam Fašnik, a u sklopu projekta „Čarobna škrinjica priča“, imali smo čitaonicu pod maskama. Učenice 3. i 4. razreda izvele su prvašićima „maskenbalske šale“, a nakon toga smo čitali slikopriče Čarobnu metlu i Ples pod maskama te razgovarali o danu kada na tren postajemo netko drugi.
Uljuđeni vuk posjetio prvašiće
U današnjem druženju (30.1.2018.) učenici prvog razreda prisjetili su se bajki u kojima se pojavljuju vukovi te zaključili kako su oni uvijek prikazani kao strašni, opasni i zli. Iz škrinjice priča izvukli smo priču o vuku koji je odlučio postati uljuđen kao i ostale životinje te želio naučiti čitati. Učenicima je dao savjete kako da i oni postanu dobri čitači te im poručio da je najvažnija vježba i da im u tome mogu pomoći knjige iz njihove školske knjižnice.
DETEKTIVSKI SAT LEKTIRE U 4. RAZREDU PŠ GLOGOVAC
U četvrtak (18.1.2018.) četvrtaši PŠ Glogovac proveli su blok sat u obradi lektire „Emil i detektivi“ prateći uzbudljive dogodovštine glavnih junaka. Za zagrijavanje su se prisjetili važnih informacija iz romana kroz niz pitanja, a nakon toga je slijedila interaktivna obrada. Učenici su, prateći tijek radnje, stvarali svoju kartu priče, iznosili svoja mišljenja o knjizi te pisali novi završetak knjige prema svojim zamislima. Dodijelili su nagradu knjizi u kategoriji najuzbudljivija knjiga i najbolji lik te pisali pismo autoru. U pismu su izrazili željui da ih autor posjeti u njihovoj školi kako bi mu postavili neka pitanja te mu predložili da napiše nastavak romana u kojem bi bilo više djevojčica. Učenici su se iskušali u pisanju pravog novinskog članka u kojemu su izvještavali o događajima, molili građane za pomoć te nudili nagradu onome tko zna važne informacije o lopovu. Sve svoje radove prikazali su na zajedničkom plakatu i tako dobili cjeloviti prikaz ovog uzbudljivog romana.
Druženje sa strašljivim Djedom Mrazom
Jeste li se ikada zapitali što bi se dogodili kada bi Djed Mraz bio kukavica koja se boji visine, hladnoće i letenja? I što bi bilo kada bi odbio raditi svoj posao? Sve ovo su saznali učenici 1.razreda slušajući priču „Strašljivi Djed Mraz“ u sklopu projekta „Čarobna škrinjica priča“ te rješavajući božićne križaljke.
Poštar Kolbaba u knjižnici
Učenici 2. razreda jučer (30.11.2017.) su proveli sat „lektire na drugačiji način“ u knjižnici posvećen Poštarskoj bajci. Učenici su vizualno i opisno prikazivali poštara Kolbabu onako kako su ga doživjeli te razgovarali o tome je li lako biti poštar i što sve on radi. Upoznali su i neobične poštarske patuljke te saznali čime se hrane i što rade u pošti. Pričanjem priče po slikama određivali su tijek radnje, otkrivali poučne poruke „sakrivene“ u bajci i uočavali stvarne i nestvarne elemente bajke. Učenici su uključili maštu te i sami stvorili svoje patuljke, dali im neobična imena, odredili im zanimanja i predstavili ih ostalim učenicima. Vježbali su pravopis te ispravljali greške u pismu koje je Francek poslao Marici. Na kraju su naučili izrađivati kovertu origami tehnikom te dobili zadatak da i sami napišu pismo dragoj osobi pazeći da im se ne dogodi ista greška kao i Franceku.
Čitaonica o prometnim znacima te o kućnim ljubimcima
U današnjem druženju (7.11.2017.) s prvašićima iz „Čarobne škrinjice“ izvukli smo Priču o prometnim znacima. Kroz priču su učenici provjerili znanje o sigurnom kretanju u prometu i značenju prometnih znakova te izradili njihove modele.
Knjižnicu su posjetili i polaznici DV „Potočić“ te odslušali priču o kućnim ljubimcima. Saznali smo koje kućne ljubimce imaju, kako se o njima brinu te da bi za ljubimce rado imali puža i slona, a neki čak i tigra. Svoje ljubimce su nacrtali, a njihovi radovi su izloženi u školskoj knjižnici.
Mali književni kviz u Glogovcu
U petak, 3.11.2017., a u sklopu Mjeseca hrvatske knjige, učenici od 1. do 4. razreda PŠ Glogovac sudjelovali su u malom književnom kvizu u kojem su pokazali zavidno znanje o likovima, književnicima i događajima iz priča i pjesama. Podijeljeni u 4 grupe svaka je odabrala svoje ime te su se tako natjecali Knjižničari, Patuljci, Iggy Playeri i Neuništivi koji su i odnijeli pobjedu s bodom prednosti. Osim što su se zabavili, učenici su naučili i nešto novo, a za svoje znanje su nagrađeni slatkim nagradama. Ostale fotografije potražite u fotogaleriji.
"Čarobna škrinica priča"
Druga čitaonica u sklopu projekta „Čarobna škrinjica priča“ održana je povodom Dana učitelja. Učenici 1.r. su s razrednicom i knjižničarkom razgovarali o učiteljskom poslu te raspravljali je li lako biti učitelj, što sve učitelj mora znati, a što sve ne smije raditi te kako se postaje učitelj. Nakon odslušanih Balogovih pjesama „Dok sam učitelj bio“ i „Prijedlog za razmišljanje“ učenici su predlagali nove šaljive predmete koje bi voljeli imati u školi, a na kraju su zaključili da je ipak ljepše biti dijete. Kroz zadatke su ponovili naučena slova te otkrivali sakrivene riječi.
Petaši su u listopadu posjetili Bibliobus i školsku knjižnicu te osvježili svoja znanja o snalaženju u knjižnici
Učenje i zabava uz priručnu zbirku
Učenici 3. razred u rujnu su istraživali dječje enciklopedije te pronalazili zanimljivosti o sunčevom sustavu, neobičnim životinjama i svjetskim gradovima. Četvrtaši su pak, služeći se rječnicima i pravopisima, pronalazili značenja nepoznatih pojmova te provjeravali točnost zadanih riječi. Kroz ove aktivnosti učenici su upoznali priručnu zbirku školske knjižnice te saznali kako im ona može pomoći u učenju i zabavi.
Prvašići u knjižnici (projekt "Čarobna škrinica priča")
Učenici 1. razreda su prvi puta posjetili školsku knjižnicu. Slušajući priču „Sović Hugo u Knjigogradu“ učenici su pratili dogodovštine Huga i Dorice te naučili što se sve može pronaći i raditi u knjižnici, tko su knjižničari, kako posuditi knjige te kako se ponašati prema njima. Ovime je započeo školski projekt „Čarobna škrinjica priča“ tokom kojeg će se kod učenika 1. razreda poticati navike čitanja i posjećivanja knjižnice te buditi ljubav prema materinjom jeziku i čitanju.
ŠK.G. 2016./2017.
Učenički rad izložen na INTER-FESTU u Bjelovaru
U sklopu INTER-FEST-a (međunarodnog esperantskog kulturnog festivala) u kolovozu u Gradskom muzeju Bjelovar održana je izložba početnica i učeničkih radova iz cijeloga svijeta. Naša škole se također odazvala pozivu te poslala likovni rad koji je nastao u knjižnici, a izradili su ga učenici Nives Tomiek, Ema Sobota, Larissa Petrović, Tea Jaušić i Željko Bogdanić.
U svijetu bajki
Učenici 2. razreda obilježili su Međunarodni dan dječje knjige i rođendan Hansa Christiana Andersena (2.4.), saznali tko je bio Andersen te da su se u njegovo vrijeme bajke prenosile s koljena na koljeno pripovijedanjem. Učenici su sat proveli slušajući Andersenove najljepše bajke koje je čitala učenica Izabela Hana te crtajući motive iz bajke Kraljevna na zrnu graška. Na kraju sata učenici su stvarali priču u slici redajući svoje crteže tako da slijede tijek radnje.
Učenici 3. razreda Matične i Područne škole saznali kako nastaje knjiga
U četvrtak (23.3.2017.), učenici 3. razreda Matične i Područne škole učili su kako nastaje knjiga i koji put knjiga treba prijeći kako bi od pisca na kraju stigla do nas, čitatelja. Razgovarali smo o načinima nastajanja knjiga u prošlosti – od pera i tinta i prepisivanje preko Guttenbergovog tiskarskog stroja pa do modernih tehnologija. Temu smo povezali s ekologijom i načinima očuvanja prirode. Učenici su saznali koji je posao pisca, ilustratora, prevoditelja i nakladnika te koje podatke o knjizi mogu pronaći na naslovnoj stranici. Sat je završio malim kvizom znanja i samostalnim zadacima kroz koje su učenici pokazali naučeno.
Istraživanje dječjih časopisa u knjižnici
Učenici 2. razreda su, 16.3.2017., sat posvetili dječjim časopisima i proveli ga u knjižnici. Naučili su od kojih dijelova se časopis sastoji, razlikovati dječje časopise od onih namijenjenih odraslima te prepoznati zabavlja li ih ili poučava određeni časopis. Radeći u grupama, učenici su imali priliku osmisliti naslovnicu svojeg vlastitog časopisa te odlučiti o čemu bi u njemu pisali i kome bi on bio namijenjen.
Županijska razina natjecanja Čitanjem do zvijezda
Županijska razina natjecanja u znanju i kreativnosti Čitanjem do zvijezda održana je 24. veljače 2017. u PŠ Sigetec. Naše učenice Monika Horvat (7.b), Sara Bednaić (7.b) i Ela Gašparić (7.a) zauzele su peto mjesto od ukupno 13, a Sara se predstavila i kreativnim uratkom na temu „Ljepota različitosti“. Čestitamo učenicama na uspjehu, a Sarin plakat možete pogledati u školskoj knjižnici.
Lutkarska predstava „Velika ljubav maloga miša“
U petak, 24.2.2017., učenici od 1. do 4. razreda Matična škole i Područna škole Glogovac sudjelovali su u lutkarskoj predstavi „Velika ljubav maloga miša“, u izvedbi Kazališne družine „Putujuće kazalište“ iz Osijeka. Učenici su s velikim zanimanjem pratili dogodovštine zaljubljenog miša Skočibrka i mišice Sunčice te su se i sami okušali u ulozi glumaca.
Valentinovo u knjižnici…
Valentinovo je obilježeno i u knjižnici te su učenici pozvani na „Spoj s knjigom“ čije su teme bile ljubav, prijateljstvo i obitelj. Učenici su od ponuđenih knjiga mogli odabrati one koje su ih najviše privukle te provesti vrijeme odmora čitajući ih. Usput smo razgovarali o ljubavi i važnosti prijateljstva te otkrili i neke tajne simpatije među učenicima. Valentinovo je prošlo ali se svaki dan potrudite pronaći malo vremena za one do kojih vam je stalo.
„Čitam ti priču“ – 4. pričaonica/stvaraonica
Učenice Veronika Tena i Laura za 4. pričaonicu s predškolarcima odabrale su zimsku temu te su tako sat provele čitajući im priču „Kako je snijeg pao“. Predškolarci su nam ispričali svoje dogodovštine na snijegu, a kroz priču su saznali zašto snijeg nije htio pasti i zbog čega se ipak predomislio. Uz pomoć učenica izradili su snježnu kuglu koja će ih podsjećati na današnji susret.
Stolovi postali ploče za igre
Uz veliku pomoć Lovre i Leona, učenika 4. razreda, stolovi u knjižnici su dobili još jednu svrhu. Uz malo kreativnosti postali su podloge za igranje igara „križić-kružić“ i „mlin“.
Nove stanarke u školskoj knjižnici
Zahvaljujući akciji prikupljanja dobrovoljnih priloga za nabavu građe u školskoj knjižnici (u koju su se uključili učenici, roditelji i djelatnici škole) te uz pomoć Općine Koprivnički Bregi naša je knjižnica postala bogatija za 106 novih knjiga. Ovom prilikom se zahvaljujemo svima koji su prepoznali važnost akcije te tako pomogli da lektirni fond školske knjižnice postane još bogatiji.
„Čitam ti priču“ – 3. pričaonica/stvaraonica
Ovu smo godinu završili s još jednom pričaonicom s vrtićancima. U skladu s ugođajem koji vlada oko nas, novu smo priču posvetili upravo Božiću. Veronika Tena, Petra i Anja su, čitajući Božićnu priču, predškolarce upoznale s Gnjusvaldom i Vilibaldom, dobrim i zlim vilenjakom te s dječakom Juricom koji će, zahvaljujući Vilibaldu, s veseljem dočekati Božić. Kako je vrijeme darivanja, naše su učenice šarenim poklončićima razveselile predškolarce, a oni nas radovima koje su izradili sa svojim tetama.
Da knjiga može biti najbolji božićni dar pokazali su i učenici nižih i viših razreda izrađujući mini-knjige kojima će razveseliti svoje bližnje.
Natjecanje u znanju i kreativnosti Čitanjem do zvijezda
Školska razina natjecanju Čitanjem do zvijezda održala se 8.9.2016. (četvrtak) u 12.30 sati. Testu je pristupilo osmero učenika 7. razreda.
Ostvareni broj bodova je sljedeći:
1. Monika Horvat (7.b) – 45/50
2. Ela Gašparić (7.a) – 42/50
3. Sara Bednaić (7.b) – 41/50
4. Adela Grahovac (7.b) – 36/50
4. Monika Salajec (7.b) – 36/50
5. Leticija Marić (7.a) – 28/50
5. Barbara Vrbanić (7.b) – 28/50
6. Ivona Jakupek (7.a) – 26/50
Ekipu naše škole na županijskom natjecanju Čitanjem do zvijezda činit će Monika, Ela i Sara, a učenici će se natjecati i s plakatom na temu Ljepota različitosti.
„Čitam ti priču“ - 2. pričaonica/stvaraonica
Novi mjesec (studeni) donio je i novu priču koju su ovog puta predškolarcima čitali Laura, Lovro i Nika. Učenici su čitali priču Voda nakon čega su s predškolarcima vodili razgovor o tome što sve živi u vodi, što se može raditi u vodi te što se ne smije raditi s vodom kako bi se kod najmlađih osvijestila potreba očuvanja okoliša. Uslijedilo je čitanje stihova o kiši i suncu nakon čega su djeca oslikavala krugove koje smo pretvorili u šarene suncobrane i kišobrane.
Luna Varga osvojila nagradu za Najbolji selfie u knjižnici
U Mjesecu hrvatske knjige učenici su sudjelovali u natječaju „Najbolji selfie u knjižnici“ na temu Što mi znači knjižnica. Između 86 pristiglih fotografija iz cijele Hrvatske, fotografija učenice 3.r. Lune Varga jedna je od tri pobjedničke. Učenica je nagrađena nagradom Hrvatskog knjižničarskog društva koja joj je dodijeljena danas u školskoj knjižnici, na Dan hrvatskih knjižnica. Čestitamo Luni i svim učenicima koji su sudjelovali u natječaju, a sve vas potičemo da se i dalje uključujete u aktivnosti koje se organiziraju u školi.
Straničnici i čipka
Učenici 8. razreda proveli su blok sat u knjižnici te pokazali kako povezati likovnu kulturu i Mjesec hrvatske knjige. Učili su o paškoj, lepoglavskoj i hvarskoj čipci te ornamentima koji se pojavljuju na njoj. Učenici su, primjenjujući ritam i simetriju, izrađivali svoju čipku te radove pretvarali u straničnike koje možete vidjeti u nastavku.
"Čitam ti priču"
S Mjesecom hrvatske knjige započeo je i školski projekt „Čitam ti priču“. Tokom godine učenici 4. razreda čitat će priče predškolarcima te, uz pomoć knjižničarke, za njih osmišljavati kreativne i poučne aktivnosti. Ovim aktivnostima učenici će nastojati kod djece buditi ljubav prema slušanju i čitanju priča te ih potaknuti na razmišljanje, zaključivanje i kreativno izražavanje. Učenici će istovremeno razvijati vještinu čitanja na glas.
Prvu priču o dogodovštinama petorice dječaka i jednog miša čitale su Anja i Nika, a predškolarci su, nakon razgovora o pročitanome, izrađivali svoje nove „prijatelje” .
Služenje rječnicima i pravopisima
U četvrtak (13.10.2016.) su učenici 4.r. Matične škole naučili kako koristiti rječnike i pravope te za što nam oni služe. Kroz raspravu su četvrtaši uvidjeli da u svakodnevnoj komunikaciji često koristimo riječi iz drugih jezika te da se ponekad ne možemo sjetiti hrvatske riječi za taj isti pojam. Učenici su zaključili da je važno učiti nove riječi jer nam to obogaćuje komunikaciju s drugim ljudima.
Enciklopedije - knjige znanja (28.9.2016.)
Dan u školi je za učenike 3. razreda započeo poučnim aktivnostima u knjižnici. Učenici su saznali zanimljivosti o ljudima i otkrićima u različitim zemljama svijeta. Saznali su tako da u indijskim kinima ljudi na pozornicu bacaju cvijeće kada se na platnu pojavi njihov najdraži glumac, da astronauti koriste posebnu pastu za zube kako bi uštedjeli vodu te da je žvakaća guma stara gotovo 9000 godina. Naučili su da sve te informacije mogu pronaći u knjigama znanja – enciklopedijama te da pomoću kazala mogu pronaći informacije o svemu što ih zanima. Kroz rad u grupama učenici su se okušali u služenju enciklopedijama i pokazali sposobnost snalaženja među informacijama.
Prvašići u knjižnici
Dana 27.9.2016. učenici 1.r. Matične škole posjetili su školsku knjižnicu. Naučili su što se sve može pronaći i raditi u knjižnici te tko su knjižničari. Saznali su da u knjižnici, osim lektira, enciklopedija i časopisa, postoje i „tužne knjige“ – knjige koje su uništene jer se po njima šaralo, radila im se „uha“ i trgali listovi. Prvašići su naučili što su straničnici i za što služe te je svatko svoj straničnik ukrasio šarenim bojama. Zajednički smo posjetili i Bibliobus - knjižnicu na kotačima te naučili kako se posuđuju knjige.
Rječnici i pravopisi
Učenici 4.r. PŠ Glogovac su u četvrtak (22.9.2016.) saznali da u svakodnevnom govoru koristimo mnogo riječi koje su iz drugih jezika, a posebno iz njemačkog i engleskog, ušle u naš govor te su pritom pokušavali pronaći hrvatske izraze. Ova aktivnost je poslužila kao uvod u sat tokom kojeg su se učenici naučili služiti rječnicima i pravopisima. Imali su priliku pronaći objašnjenja , provjeriti točnost napisanih riječi te tako bogatiti svoj rječnik.
Sedmi razredi obilježili Dan pismenosti - 8.9.2016.
Na satu hrvatskog jezika održanom u knjižnici učenici su obilježili Svjetski dan pismenosti. Pritom su učili o vrstama pismenosti, njenoj važnosti kao i o problemu nepismenosti u zemljama svijeta. U novinskim člancima i obavijestima objavljenim u medijima učenici su uočavali pravopisne pogreške te na taj način unapređivali vlastitu pismenost.
ŠK.G. 2015./2016.
Učenici 3. razreda saznali kako nastaje knjiga
U utorak (17.5.), učenici 3. razreda Matične škole učili su kako nastaje knjiga i koji put knjiga treba prijeći kako bi od pisca na kraju stigla do nas, čitatelja. Učenici su saznali koji je posao pisca, ilustratora, prevoditelja i nakladnika te da podatke o njima mogu pronaći na naslovnoj stranici knjige. Zaključili su da bez svih tih osoba knjige ne bi postojale te da je za pisanje knjige važno imati dobru ideju. Sat je završio malim kvizom znanja i samostalnim zadacima kroz koje su učenici pokazali naučeno.
Prvašići posjetili knjižnicu u Koprivničkim Bregima
U četvrtak, 28.4., učenici prvog razreda Područne škole Glogovac posjetili su s razrednikom Goranom školsku knjižnicu u Matičnoj školi. Sat je započeo zagonetkama koje su u sebi krile odgovore o kojima su učenici zajednički razgovarali. Tako su prvašići naučili što je uopće knjižnica, što sve tamo mogu pronaći i raditi, kako se zove osoba koja radi u knjižnici i kako im ona može pomoći u učenju i istraživanju te ponešto o pravilima ponašanja u knjižnici i prema knjizi. Budući da knjige ne vole kada im se rade „uši“, učenici su naučili što je to straničnik te su i sami izradili svoj vlastiti. Iz mnoštva slikovnica odabrali su za sebe najzanimljiviju i samostalno ju posudili.
Učenici 3. razreda naučili sve o enciklopedijama
Učenici 3. razreda Matične škole su danas (28.4.) upoznali knjižničnu građu koja čini referentnu ili priručnu zbirku knjižnice. Najviše pažnje posvetili smo enciklopedijama – knjigama znanja. Naučili su što je kazalo te da je za dobro snalaženje u enciklopedijama potrebno poznavati abecedu. Kod učenika se razvijala sposobnost snalaženja među informacijama te samostalnoga traženja i pronalaženja potrebnih podataka. Kroz različite zadatke, učenici su učili nove pojmove te tako bogatili i svoj rječnik. Imali su priliku istražiti i saznati sve o Londonu i kraljici Elizabeti II. koja je ove godine proslavila 90. rođendan. Naučili su za što se sve koristi maslinovo ulje, što je i kako izgleda morski konjić, koje sve borilačke vještine možete naučiti te da, osim planeta Zemlje, u Sunčevom sustavu postoji još 7 drugih planeta.
Tjedan posvećen obilježavanju Svjetskog dana knjige (23.4.)
U tjednu u kojem se obilježava Svjetski dan knjige učenici 5. razreda posjetili su Bibliobus – knjižnicu na kotačima. Nakon kratke prezentacije knjižničarke učenici su se prisjetili što sve mogu pronaći u Bibliobusu te posudili filmove i knjige. U školskoj knjižnici petaši su naučili što je signatura te što znače oznake koje se nalaze na poleđini knjige, a koje im mogu pomoći da lakše pronađu knjigu primjerenu njihovoj dobi.
Četvrtak (21.4.2016.) je bio posvećen veselim književnim kvizovima. Učenici 1. i 2. te 3. i 4. razreda sudjelovali su u Malom književnom kvizu u kojem su pokazali zavidno znanje o književnicima, likovima i događajima iz dječjih knjiga. Najuspješnije grupe nagrađene su slatkim nagradama koje su podijelili s prijateljima.
A da je čitanje važno od najranije dobi pokazali su nam vrtićanci koji su sa svojim odgajateljicama posjetili školsku knjižnicu, naučili kako se treba ponašati u knjižnici i kako se zove osoba koja radi u knjižnici te što sve u njoj mogu pronaći. Susret s vrtićancima završio je Bajkokvizom, a vrtićanci i njihove odgajateljice darovale su školskoj knjižnici pet pakiranja puzzli, enciklopedije te komplet knjiga Svijet životinja.
Obilježen Međunarodni dan dječje knjige
U utorak 5.4. obilježili smo, s malim zakašnjenjem, Andersenov rođendan i Međunarodni dan dječje knjige. Dana 2.4. davne 1805. godine rođen je poznati danski pisac bajki – Hans Christian Andersen. Htjeli smo i mi proslaviti njegov rođendan te su stoga učenici 2. razreda s knjižničarkom i razrednicom na satu hrvatskog jezika pričali o Andersenu te se prisjećali njegovih najljepših bajki. Knjižničarka je učenicima pročitala bajku Kositreni vojnik, a učenici su crtali dijelove iz bajke koji su im se najviše svidjeli. Iako ova bajka nema sretan kraj, učenicima se svidjela. Zaključili su kako im je Andersen njome želio poručiti da je važno poštivati sve osobe iako su po nečemu različite od njih i ne ih odbacivati te da ne trebaju odustajati od svojih snova kao što nije odustajao niti kositreni vojnik iz njegove priče.
U školskoj knjižnici traži se mjesto više
Naša školska knjižnica pravi je dnevni boravak škole. Usprkos sunčanom vremenu, ovih dana u njoj je velika gužva. Za vrijeme velikih odmora i u slobodne sate učenici se u knjižnici rado opuštaju, druže i zabavljaju. Svatko je pronašao svoj kutak i neki zanimljiv sadržaj. Listaju se slikovnice, enciklopedije i časopisi. I ove školske godine najpopularniji i najtraženiji likovi su Durica, Koprivko i dinosauri. Učenici koji se vole kreativno izražavati crtaju i boje, a kad se okupi dobro raspoložena grupa učenika, vrijeme im proleti u društvenim igrama. Pozivamo sve da zavire u svijet mašte i zabave.
Otvorenih vrata zove vas školska knjižnica!
Početkom novoga polugodišta školsku knjižnicu posjetili su polaznici vrtića. U iščekivanju snijega i zimskih radosti poslušali su priču Brune Kumana „Kako je snijeg pao“. Čini se da je i snijeg čuo priču te odlučio razveseliti mališane.
ČETVRTI RAZRED U KNJIŽNICI
Učenici četvrtoga razreda u četvrtak 30. siječnja naučili su koristiti rječnik i pravopis. U pratnji učiteljice Aleksandre Bračko posjetili su knjižnicu i tijekom jednoga školskog sata naučili kakve su to knjige i zašto nam uvijek trebaju biti pri ruci. Grupe učenike natjecale su se tko će prije pronaći zadanu riječ te su tako učenici pretvorili učenje u zabavu i timski rad.
Učenici prvog razreda zajedno sa svojom učiteljicom Dragicom Horvat- Fuček posjetili su školsku knjižnicu. Naše najmlađe dočekali su učenici 6. razreda koji su im čitali slikovnicu i na taj način im približili svijet literature i lektire. Učenici su uživali u druženju s malim vješticama te zajedno s njima degustirali čarobni napitak i čarobne kekse.
Učenici drugog razreda zajedno sa svojom učiteljicom Aleksandrom Bračko u petak 14.10. imali su neobičan blok sat. Zajedno su ponovili sve što su učili o obitelji i izradili dvije knjige jednu o mami, a drugu o tati. U knjizi se mogu naći njihova razmišljanja čemu služi mama i čemu služi tata, zatim fotografije roditelja kad su bili mali i na kraju likovni radovi na kojima su dječjim očima prikazene mame i tate. Kako izgledaju njihove knjige možete vidjeti izložene u njihovom razredu.
Bliži nam se Mjesec hrvatske knjige. Ove godine čitav mjesec posvećen je poznatom dječjem pjesniku Grigoru Vitezu. Učenici viših razreda sudjelovali su u Nacionalnom kvizu za poticanje čitanja. Rješavali su testove u kojima je trebalo prepoznati zagonetke i pjesme Grigora Viteza. Cilj projekta je senzibilizirati učenike za čitanje pogotovo za čitanje pjesnika. Moto Mjeseca knjige glasi: " ČITAJMO PJESNIKE". Svi sudionici nagrađeni su šarenim označivačima za knjige, a pobjednik će sudjelovati na svečanoj dodjeli nagrada na Interliberu u Zagrebu.
Učenici sedmih razreda bili su pravi mali istraživači. Zajedno sa svojom nastavnicom Sanjom Danček imali su sat hrvatskog jezika u knjižnici. Naučili su što je to referentna ili priručna zbirka. Naučili su koje se sve enciklopedije, rječnici, atlasi i leksikoni mogu pronaći u knjižnici. Nakon toga podijeljeni u 4 grupe morali su se pretvoriti u prave male istraživače te pronaći informacije koje su se od njih tražile. Na ovakav drugačiji način učenici uče kako se na pravilan način služiti literaturom i informacijama te kako poboljšati svoje učenje.
Nacionalni kviz za poticanje čitanja ove godine bio je posvećen velikom dječjem pjesniku Grigoru Vitezu. Pobjednica naše škole Marta Kunić sudjelovala je na svečanoj dodjeli nagrada u kongresnoj dvorani na Zagrebačkom velesajmu, isto tako je prisustvovala sajmu knjiga Interliber.
Ovim posjetom Interliberu zaključili smo još jedan Mjesec hrvatske knjige.
ČESTITKE MARTI!!!
Učenici 5. razreda u ponedjeljak su isprobali drugačiji sat prirode. Sat prirode zamišljen je kao pravi mali istraživački laboratorij. Tema njihovog sata bio je Pubertet. Nakon čitanja odlomaka iz knjige Sasvim sam popubertetio i nakon razgovora i najave sata učenici su raspoređeni u dvije grupe.
Djevojčice u jednu grupu, dječaci u drugu. Svaka grupa dobila je zadatak da pročita odlomke iz dviju stručnih knjiga: Pazi pubertet i Kako preživjeti pubertet te na hamere s ljudskim siluetama napisati koje se promjene dešavaju kod djevojčica, a koje kod dječaka. Ova osjetljiva tema na ovaj način približena je našim petašima.
Cilj ovakvog sata bio je potaknuti naše učenike na samostalan i grupni rad te na korištenje stručne literature. Sat je realiziran u suradnji nastavnice Marine Valdec i knjižničarke. Na kraju sata svaka grupa prezentirala je svoje zaključke.
Učenici drugog razreda na zanimljiv i drugačiji način učili su o toleranciji i međusobnom poštivanju. Zajedno s knjižničarkom i svojom učiteljicom Aleksandrom Bračko ponovili su i na drugačiji način proživjeli poznato lektirno djelo H.C.Andersena Ružno pače.
Nakon pričanja priče učenici su zaigrali igru pod nazivom Ja sam poseban. Učenici su trebali jednom rečenicom ispričati po čemu su oni posebni te po čemu su posebni njihovi prijatelji iz razreda.
Korelacijom i ispreplitanjem poznate priče učenike se uči razvijati smisao za poštivanje sebe i drugih.
Zajedno smo zaključili: BITI DRUGAČIJI ZNAČI BITI POSEBAN!
Veselo druženje završili smo radionicom na kojoj smo crtali i pisali svoje poruke ljubavi i tolerancije.
Učenici 7.a i 7.b razreda na satu SRZ-a govorili su o tome kako napisati referat. Vrlo je važno da se učenike već od sad upućuje i educira na pisanje samostalnih radova. Bilo je riječi i o izradi plakata i prezentacija, a dio koji je izazvao najviše "muke" bio je zasigurno citiranje literature i web stranica.
Ovakvim satom educiramo učenike da stvaraju kritičko mišljenje, da shvate što znači autorsko pravo i da se prepisivanjem od riječi do riječi stvara plagijat.
Nakon što su savladali što je to referat, koja je njegova struktura i kako se citira literatura naše sedmaše sad očekuje pisanje prvih samostalnih radova.
SRETNO!!!
Može li se spojiti knjižnica i geografija? Što dobijemo kada spojimo stručne časopise (Merdijane, Drvo znanja) i brojne enciklopedije? Dobijemo pravi mali istraživački sat.
Učenici 6. razreda putovali su Amerikom listajuću brojne izvore. Podijeljeni u 10 grupa, putovali su Argentinom, Jamajkom, Havajima te mnogim drugim predjelima.
Osim što isprobavaju drugačiji vid nastave, učenici uče kako raditi u skupini te razvijaju svoje prezentacijske vještine.
Dana 12. prosinca 2013. godine u Osnovnoj školi Koprivnički Bregi provedena je školska razina natjecanja Čitanjem do zvijezda. Natjecanju su pristupile tri učenice i ostvarile sljedeće rezultate: Marija Piškor, 8. razred, 31/50; Marija Tomiek, 5. razred, 27/50 i Nina Hudić, 5. razred, 24/50. Članice povjerenstva, ravnateljica Karolina Vidović, Sanja Danček i Marina Vidović Krušić za županijsku razinu predložile su sve tri učenice, od kojih će Marija Piškor predstaviti plakat.
Županijska razina natjecanja održat će se 25. veljače u Osnovnoj školi prof. Franje ŠignjaraVirje.
« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Dobro došli u knjižnicu.
Pratite događanja.
Pretražite katalog i pronađite knjigu koja vam je potrebna.
Brošura za roditelje-,,Intervju s roditeljima - odgovori koje je dobro znati", Ured za suzbijanje zlouporabe droga Vlade Republike Hrvatske
Školstvo |
Dnevni tisak |
Tražilice |