2014-03-25 08:08:59

21. ožujka- Dan darovitih učenika

Daroviti učenici se ističu stvaralačkim mišljenjem, apstraktnim rasuđivanjem, posjeduju širok dijapazon interesa i kvalitetu rada. Oni se od ostalih izdvajaju intelektualnim sposobnostima, a naročito "općom inteligencijom, željom za znanjem, istrajnošću, težnjom za isticanjem, zdravim razumom, kao i kritičkim uočavanjem" (Terman).

 

I ove smo godine u holu škole izložili radove darovitih učenika i plakate sa svim onim učenicima  koji su se istaknuli tijekom školske godine u nekom području, bilo u sklopu redovite ili dodatne nastave, ili na satima izvannastavne aktivnosti, kako bismo obilježili Dan darovitih učenika – 21.ožujka.

 Pohvaljujemo ih i čestitamo im na rezultatima koje su postigli zahvaljujući svome radu, podršci roditelja i njihovih mentora!

Iz područja likovnog stvaranja izdvojena su tri učenika koja predivno slikaju: Željko Bogdanić (5.r.), Lucija Vrbanić (8.r.) i Luka Varga (8.r.).

Iz Engleskog jezika ističu se učenice iz šestog razreda: Petra Verjak, Patricija Mijatović i Lorena Horvat.

Iz Njemačkog jezika posebno se istaknuo učenik osmog razreda Domagoj Džanko koji je pozvan na državnu razinu u poznavanju jezika. Iz šestog razreda  treba pohvaliti i učenike: Nikolu Kapustu, Patriciju Mijatović i Lorenu Horvat.

Pohvaljujemo učenike koji su se natjecali na županijskim razinama u provjerama znanja, a to su: Marija Kuštelega (8.r) – Povijest; Petra Puž (7.r.) – Biologija, Marin Talan (6.r.), Ivan Svržnjak (5.r.) – Tehnička kultura; Doroteja Blažeković (7.r.) – Hrvatski jezik; Luka Matiša (5.r.), Dora Gašparec (6.r.), Sara Križaj (6. r.), David Sobota (7.r) i Domagoj Džanko (8.r.) – LiDraNo-skupni scenski izraz; školski novinari (Lana Galinec, Matej Sršić, Kelly Puž, Lucija Talan, Leonarda Tomiek, Doroteja Blažeković, Gabriela Vrabec, Tihana Mustaf) – LiDraNo-školski list; Čitanjem do zvijezda – Nina Hudić (5.r.), Marija Tomiek (5.r.) i Marija Piškor (8.r.)

Pohvaljujemo i učenice koje polaze izvannastavnu aktivnost Crveni križ: Mariju Piškor, Molly Puž, Lanu Šnalcer, Paulinu Škodu i Lorenu Bunić.

 

Svim učenicima želimo i dalje visoku motivaciju te puno rezultata u radu!

                                                                      

                                                                                              Sanja Danček

 

Kako prepoznati darovitog učenika

Daroviti učenici posjeduju neke zajedničke karakteristike. Prepoznavanje tih značajki i znanje njihova otkrivanja u učionici važan je korak u učinkovitom radu s darovitim učenicima.
Neke od značajki ponašanja darovite djece navedene su u donjoj tablici. Ukoliko učenik posjeduje navedene značajke, postoji velika vjerojatnost da je darovit.

Daroviti učenik

Ali...

- Postavlja puno pitanja i znatiželjan je
- Puno toga zna
- ima dobro pamćenje

- Brzo rješava zadatke
- Nestrpljiv je kada nije prozvan na satu

- Brzo usvaja nove informacije
- Lako pamti nove informacije
- Zna čitati prije ostale djece
- Pokazuje velike matematičke sposobnosti
- Postiže visoka postignuća
- Brzo dovršava nastavne zadatke

- Lako mu postane dosadno
- Može početi ometati nastavu
- Pokazuje veliki otpor prema aktivnostima ponavljanja i učenja napamet
- Završava zadatke brzo, ali površno 

Daroviti učenik

Ali...

- Sve ga zanima
- Uključuje se u mnogobrojne aktivnosti
- Motiviran je za iskušavanje novih stvari
- Uživa u izazovima

- Može odbijati sudjelovanje u aktivnostima koje nisu u njegovom području interesa
- Ostavlja projekte nedovršene
- Preuzima previše posla i postaje preopterećen

Daroviti učenik

Ali...

- Razmišlja neovisno
- Izražava posebna i originalna mišljenja
- Motiviran je

- Ne prihvaća autoritet
- Ne prihvaća dobro kritiku
- Ne odgovara mu grupni rad

Daroviti učenik

Ali...

- Posjeduje vještine više razine razmišljanja (analiza, sinteza, evaluacija)
- Stvara poveznice koje drugi učenici ne vide
- Uzima u obzir neobične pristupe rješavanju problema

- Zna biti odsutan duhom kada je riječ o praktičnim detaljima
- Zaboravlja napraviti zadaće

Daroviti učenik

Ali...

- Ima snažan osjećaj za pravdu
- Voli raspravljati o tekućim i problemima iz svakodnevnog života

- Može biti vrlo kritičan i samokritičan
- Perfekcionist je i to očekuje od drugih

Daroviti učenik

Ali...

- Ima istančan smisao za humor
- Shvaća suptilan humor
- Uživa u igrama riječi i satiri

- Lako ga ponese šala
- Naginje tome da postane "razredni klaun"

Daroviti učenik

Ali...

- Posjeduje izvanredne vještine izražavanja
- Suosjećajan je
- Razrađuje ideje
- Pokazuje vještine u glumi, umjetnosti, glazbi, jezicima

- Kolege ga ponekad smatraju sveznalicom
- Ponekad naređuje kolegama u grupnom radu

 


Osnovna škola Koprivnički Bregi