2018-12-05 23:46:02

Natjecanje u interpretativnom čitanju

                    

  

… All the world’s a stage,                                                 … cijeli svijet je pozornica

 And all the men and women merely players.                      a svi muškarci i žene                                                                                                         samo su glumci.

They have their exits and their entrances,                         Oni izlaze na pozornicu                                                                                                      i s pozornice silaze,

And one man in his time plays many parts...                      a za svoga vijeka jedno                                                                                                    ljudsko biće odigra                                                                                                             mnogo uloga…

                                                                                                                                       William Shakespeare

 

Od 6. prosinca do 14. veljače učenici predmetne nastave sudjelovat će u projektu u kojem će pokazati svoje vještine u interpretativnom čitanju

 

Interpretativno čitanje posebna je vrsta čitanja naglas kojom se iskazuje doživljaj književnoumjetničkoga teksta. Naziva se i izražajnim, estetskim čitanjem. Zasniva se na vrednotama govorenog jezika (intonaciji, intenzitetu, tempu, pauzama, boji glasa). Njime čitatelj prenosi slušatelju emocionalni i misaoni sloj teksta.

Vrednote govorenoga jezika

  • mimika i geste - pokreti lica i tijela daju dodatno značenje govornoj poruci ili je skraćuju
  • boja glasa (timbar) - mijenjanjem boje glasa (modulacijom) izgovorenoj poruci dajemo drugo značenje
  • intonacija - njome se izražavaju emocionalna stanja govornika - uzlazna, silazna, ravna (zarez, točka, uskličnik, upitnik…)
  • intenzitet - jačina govora - tiho, glasno…
  • tempo - brzina govora - polako, brzo, jako brzo…
  • pauza ili stanka - prekid govora (tišina)

 

Kako?

Svim učenicima u razredu bit će vrednovano interpretativno čitanje bodovima od jedan do deset svaki drugi, treći sat na ukupno 15 tekstova, dakle, maksimalan broj bodova je 150. Tekstovi će biti kratki tako da svi učenici mogu biti ispitani unutar dijela sata. Osim što se natječemo pojedinačno za prvih deset nagrada, natječemo se i kao razred. Stanje bodova učenici će moći pratiti na oglasnoj ploči za Hrvatski jezik, a ime i prezime učenika bit će pod zaporkom. Voditeljice projekta su učiteljice hrvatskog jezika Mirta Gaži, prof. i Sanja Danček, prof.

 

Zašto?

Čitanje je izrazito važna vještina jer nam otvara nove mogućnosti i svjetove koje stvaramo svojim mislima. Postajemo kreativniji, sretniji, bolje razumijemo sebe, a onda i druge pa tako postajemo i bolji ljudi. Razvijamo rječnik, spretnije i preciznije se izražavamo pa postoji manja šansa da dođe do nesporazuma. Čitanjem razvijamo koncentraciju i gradimo samopouzdanje, razvijamo pamćenje, bolje rasuđujemo. Čitanjem se opuštamo i zabavljamo. Čitanjem stvaramo svoje životne uloge…

                                                                  Sanja Danček, prof.

 

 

Osnovna škola Koprivnički Bregi